Întrebări și răspunsuri

Care este tema concursului?

Tema concursului este ”RE-CONNECT. A celebration of togetherness” și se concentrează pe cât de important a devenit felul în care ne conectăm unii cu alții. Într-o societate care evoluează pe zi ce trece, găsim mereu noi moduri de a comunica, de a afla noi lucruri unii despre alții și mai ales, învățăm împreună cum să ne acceptăm și să fim o comunitate puternică. Designul este un instrument din ce în ce mai valoros prin care putem aborda asta, așa că ne-am propus să descoperim viziunile comunității creative locale legate de asta. Practic, poți propune orice proiect de design care simți tu că transmite cel mai mult felul în care cu toții suntem o comunitate puternică.

Care sunt condițiile de participare?

Concursul RE-CONNECT se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie ei designeri, arhitecți, scenografi sau artiști vizuali, care vor să ofere publicului larg al festivalului o experiență imersivă. Proiectul poate fi individual sau de echipă. Persoana care înscrie proiectul trebuie să aibă vârsta de minimum 25 de ani, iar membrii echipei de minimum 18 ani.

Există costuri de înscriere în competiția RE-CONNECT?

Concursul de design RE-CONNECT este gratuit, deci nu e necesară nicio taxă de participare.

Mă pot înscrie cu mai multe proiecte?

Da, poți avea mai multe înscrieri, cu condiția să rezolvi tema de concurs complet și separat pentru fiecare dintre acestea și să completezi câte un formular de înscriere pentru fiecare propunere.

Se acordă un singur premiu?

Nu, se vor oferi 3 premii. Unul pentru proiectul câștigător, care include un fee de 5000 de euro și realizarea acestuia în cadrul Romanian Design Week 2023, în limita bugetului producție de 40.000 euro. Pe lângă acesta, vom oferi două premii în valoare de câte 3000, respectiv 2000 euro pentru cele două proiecte finaliste, care vor ocupa locurile II și III în urma votului comunității.

Când va avea loc Romanian Design Week 2023?

Ediția de anul acesta Romanian Design Week va avea loc în perioada 12 – 28 mai și se va concentra pe tema CONNECTIONS. În cazul în care proiectul tău va fi câștigător, acesta va fi prezentat în spațiul principal al ediției 2023 a Romanian Design Week. La finalul festivalului, proiectul va rămâne în spațiu și va putea fi vizitat până la sfârșitul lunii iunie.

Care este bugetul în care trebuie să se încadreze producția instalației?

Bugetul de producție în care trebuie să se încadreze instalația propusă este de 40.000 euro. Fee-ul autorului/ echipei câștigătoare este unul separat în valoare de 5.000 euro. Însă, este esențial să detaliezi în documentul încărcat în formular folosirea acestui buget cu includerea tuturor costurilor necesare realizării instalației propuse. Depășirea bugetului sau lipsa acestuia din documentele înscrise duce la descalificarea înscrierii.

Juriul alege ce proiect e câștigător în concursul de design RE-CONNECT?

Juriul va alege cele 3 proiecte finaliste după ce va analiza toate propunerile primite. Apoi, comunitatea va desemna marele câștigător, având posibilitate să vadă propunerile pe partedinarte.ro și să voteze proiectul preferat.

Putem contacta juriul pe parcurs ce lucrăm?

Pentru orice întrebare sau nelămurire ne poți lăsa un mesaj în formularul de contact de pe partedinarte.ro sau pe mail la hello@romaniandesignweek.com.

Cât de mare poate fi / trebuie să fie instalația? Există restricții sau o dimensiune minimă care trebuie respectată? (exemplu: există un număr minim sau maxim de persoane care trebuie să interacționeze cu instalația în același timp?)

Instalația trebuie adaptată spațiului pus la dispoziție (planul spațiului îl găsiți în anexa de la finalul temei de concurs). Instalația nu are restricții legate de numărul de persoane ce pot interacționa în același timp. Totuși, raportându-ne la numărul mare de vizitatori ai festivalului, ar ajuta dacă propunerea poate acomoda mai multe persoane simultan pentru a evita un timp prea mare de așteptare pentru vizitatorii interesați să o parcurgă.

Se pot folosi toate cele trei încăperi plus coridorul pentru instalație? Sau trebuie aleasă una din încăperi? Se va modifica amplasamentul pe parcursul festivalului?

Cerința este să fie integrate în propunere toate cele trei încăperi și coridorul. Cele trei camere pot fi folosite pentru a crea experiențe diferite sau pot fi integrate în cadrul aceleiași experiențe. Amplasamentul rămâne același pe toată durata festivalului

Se pot scoate ușile pentru perioada cât va fi expusă instalația?

Ușile pot sta deschise, deschiderea de la C1 se face în interiorul camerei, iar C2 și C3 au uși glisante.

Din ce material este podeaua?

Podeaua camerelor și a holului este din beton.

Se poate ancora instalația de pardoseală?

Da, instalația poate fi ancorată de pardoseală.

Pentru C1 se pot folosi pereții și tavanul pentru fixarea instalației?

Da, în C1 se pot folosi pereții și tavanul.

În C2 și C3 unde nu se pot suspenda elemente, cum se poate lucra cu pereții/ tavanul? Se pot vopsi? În cazul în care instalația propune altă culoare a pereților, trebuie să propunem un placaj?

La demontarea instalației pereții trebuie aduși în starea inițială, orice intervenție la nivel de culoare poate fi de tip autocolant. Alte variante pentru a modifica culoarea sau a suspenda elemente ar fi să se construiască o structură de care se pot ancora elemente, sau care poate susține măști pentru pereți din material dur sau pânze.

Camera 1 (C1) cu peretii cu vopsea lavabila poate fi zugravita diferit / pot fi date gauri in pereti?

Da, C1 poate fi zugravita si pot fi date gauri in pereti.

Holul ce finisaje are? Poate fi vopsit, pot fi date gauri?

Similar cu C1, holul poate fi vopsit si pot fi date gauri in pereti.

În cazul în care se lucrează cu aparatură închiriată, aceasta trebuie acoperită în buget?

În bugetul de producție trebuie să se regăsească și costurile de închiriere echipamente, pe durata festivalului și pe durata expunerii extinse, adică 12 mai - 30 iunie.

În bugetul de 40.000 intra si fee-ul colaboratorilor (ex. Sound design, programare) sau acesta se considera acoperit din premiu?

Premiul se considera fee-ul câștigătorului/echipei câștigătoare. Dacă acești colaboratori nu sunt parte din echipa, ideal ar fi să fie cuprinși în bugetul de producție.

Puteți să ne oferiți una sau două secțiuni prin spații

Din păcate în afara de planul spațiului, nu putem oferi alte materiale.

Ne puteți pune la dispoziție materiale digitalizate ale spațiului? Planuri CAD sau un 3D?

Din păcate nu avem alte materiale digitale ale spațiului.

Putem beneficia de un plan în care să vedem ce surse de curent sunt în spații? Sau cum vom avea acces/legătură la surse de curent?

Noi vom facilita accesul la sursele de curent. În propunere trebuie precizat doar unde și de câte surse este nevoie, iar noi ne ocupăm să le punem la dispoziție. Dacă proiectul este câștigător, va avea loc o întâlnire cu coordonatorul tehnic din partea noastră, care se va ocupa de realizarea instalației și împreună cu acesta se vor adapta toate detaliile astfel încât aceasta să poată intra în producție.

Există vreun sistem de aerisire/ventilație încorporat?

Nu există sistem de ventilație încorporat. Prin poziția lor în spațiu, camerele sunt izolate și nu se supraincalzesc. Ele nu comunică cu exteriorul decât în zona de intrare de la capătul holului.

Ne puteți da mai multe informații despre plafoane? Ne interesează să știm dacă sunt corpuri de iluminat, conducte, țevi sau alte elemente care le străbat.

Plafoanele sunt din materiale diferite, e greu de spus dacă există conducte sau țevi care le străbat. Vizibil, ele nu conțin niciun element pe care să vi-l comunicăm. Plafonul de pe hol și cel din prima și cea mai mare cameră (C1) pot fi folosite pentru ancorare, în celelalte două camere (C2 și C3) nu se poate interveni. Corpurile de iluminat din holul spațiului sunt fixate momentan pe pereții laterali, tavanul este liber.

Ne puteți pune la dispoziție și un material fotografic pentru a vedea spațiile?

Nu avem materiale foto pe care să le putem pune la dispoziție, însă se pot face vizite în spațiu. Pentru programarea unei vizite, așteptăm un e-mail la hello@romaniandesignweek.com.

Ce format trebuie să aibă planșele de prezentare? Este impusă o scară anume pentru piesele desenate?

Nu avem un format predefinit și nici o scară impusă. Miză este ca planșele să fie ușor de înțeles și cât mai ilustrative, astfel încât atât jurații, cât și ulterior publicul larg (în cazul în care proiectul va fi printre cele finaliste) să poată înțelege cât mai bine propunerea.

Informația prezentată în text trebuie să fie neapărat în limba română? Putem alege prezentarea anumitor termeni în engleză?

Limba în care se va trimite propunerea este limba română. Modul în care este structurată informația în text rămâne la alegerea participantului/ participanților. Termenii care nu au echivalent în limba română pot fi păstrați în limba engleză.

Ne-am dori ca anumite părți din expoziție să fie acompaniate de informație audio. În acest sens, textul care va fi prezentat trebuie să fie neapărat înregistrat de noi sau putem să preluăm părți din discursuri online sau informație audio deja existentă? În cazul în care ar trebui să existe o nouă înregistrare, se poate face ulterior sau trebuie prezentată la înscriere?

În cazul în care propunerea include materiale audio, înregistrarea se poate face în perioada de producție/ implementare. În cazul în care se vor folosi fragmente audio existente online, participantul/participanții trebuie să asigure/ să izoleze o parte din bugetul total de producție pentru drepturile de folosire ale acestora.

Unul din membrii echipei face 25 de ani pe 20 martie. Există o problemă în acest sens? Precizez că în total vom fi 4 membri în echipă.

Nu este o problemă, pentru participarea la concurs este esențial ca persoana ce înscrie proiectul/ ce are rolul de coordonator de echipă să aibă peste 25 de ani, pentru restul membrilor echipei condiția este ca aceștia să aibă peste 18 ani.

În afara de culoarea turcoaz, mai sunt alte elemente de brand identity care trebuie puse în scenă?

Nu, culoarea turcoaz este singura cerință ce ține de identitatea de brand.